Inżynier i menedżer, były minister gospodarki morskiej w rządzie Jarosława Kaczyńskiego. Ukończył Wyższą Szkołę Morską w Gdyni, studia podyplomowe, a także szereg kursów w zakresie zarządzania i finansów. Pracował na statkach zachodnich armatorów jako oficer, a także w firmach transportowych i budowlanych. Zajmował kierownicze stanowiska w spółkach prawa handlowego. W Kancelarii Prezydenta RP był ekspertem ds. gospodarki morskiej i bezp. energetycznego. Od listopada 2011 r. w kierownictwie Prawa i Sprawiedliwości (Komitet Polityczny). W PE pracuje już drugą kadencję. Członek ważnej Komisji - Przemysłu, Badań Naukowych i Energii (ITRE). Więcej

Aktualności

14 lipca 2011 • W regionie • Biuro PoselskieKomisji Infrastruktury uchwaliła Dezyderat do Ministra Infrastruktury w sprawie budowy tunelu pod rzeką Świną

W dniu dzisiejszym Komisja Infrastruktury Sejmu RP przyjęła dezyderat do Ministra Infrastruktury w sprawie budowy tunelu pod rzeką Świną, łączącego wyspę Wolin z wyspą Uznam. Dezyderat został uchwalony jednogłośnie przez wszystkich parlamentarzystów pracujących w Komisji.

Inicjatorem zwołania dzisiejszego posiedzenia Komisji Infrastruktury, której głównym tematem była sprawa budowy stałej przeprawy łączącej obie strony Świnoujścia, był jej wiceprzewodniczący, poseł Andrzej Adamczyk. Warto zauważyć, że zapowiedź podjęcia działań zmierzających do zainteresowania sprawą budowy tunelu w Świnoujściu Komisji Infrastruktury oraz rządu byli parlamentarzyści Prawa i Sprawiedliwości, którzy 28.05.2011 r. odwiedzili to miasto. Wtedy to, w ramach akcji "Polska jest jedna", politycy PiS - Marek Gróbarczyk, Anna Fotyga, Andrzej Adamczyk oraz Andrzej Dera spotkali się z władzami samorządowymi miasta Świnoujście. Zastępcy Prezydenta p. Barbara Michalska oraz p. Joanna Monika Agatowska przedstawiły parlamentarzystom najistotniejsze problemy z jakimi boryka się miasto.

Wtedy to, po raz pierwszy politycy PiS zapewnili o podjęciu wszelkich działań zmierzających do przyspieszenia prac, związanych z budową stałej przeprawy. Po złożeniu wniosku o zwołanie posiedzenia Komisji Infrastruktury, posłowie PiS Joachim Brudziński, Marek Gróbarczyk oraz Andrzej Adamczyk poinformowali o tym opinię publiczną na specjalnie zwołanej konferencji prasowej w Świnoujściu (14.06.2011 r.).

Przyjęcie Dezyderatu nie byłoby możliwe bez determinacji oraz dobrej współpracy zachodniopomorskich parlamentarzystów Prawa i Sprawiedliwości z władzami samorządowymi Świnoujścia.


Poniżej treść dezyderatu.


Dezyderat nr 13

Komisji Infrastruktury

uchwalony na posiedzeniu w dniu 14 lipca 2011 r.

do Ministra Infrastruktury

w sprawie budowy tunelu pod rzeką Świną,

łączącego wyspę Wolin z wyspą Uznam


Komisja Infrastruktury na posiedzeniu w dniu 12 lipca 2011 roku rozpatrzyła sprawę budowy tunelu pod rzeką Świną łączącego wyspę Uznam z wyspą Wolin, a także możliwości terminowej poprawy połączenia drogowego zespołu portów Szczecin - Świnoujście z południową granicą państwa.

Komisja Infrastruktury po wysłuchaniu informacji oraz dyskusji z udziałem Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury oraz Prezydenta Miasta Świnoujście stwierdza konieczność:

- kontynuacji prac przygotowawczych do budowy stałego połączenia pomiędzy wyspami Uznam i Wolin, jako bardzo istotnego przedsięwzięcia w strategii rozwoju kraju, regionu Pomorza Zachodniego i mieszkańców miasta Świnoujście,

- zapewnienia w budżecie państwa środków finansowych w kwocie ok. 10 mln zł w latach 2012-2013 na pokrycie kosztów prac przygotowawczych, zawierających m.in. analizę ekonomiczną dotyczącą sposobów finansowania zadania, zmianę studium wykonalności odpowiednio do sposobów realizacji i finansowania przedsięwzięcia wraz z uzyskaniem pozytywnych opinii instytucji finansujących, program funkcjonalno-użytkowy niezbędny do procedury przetargowej dla wyłonienia wykonawcy tunelu.

Komisja Infrastruktury wyraża przekonanie, że szybka i sprawna budowa tunelu pod rzeką Świną, mającego połączyć wyspę Uznam z wyspą Wolin, jest wyborem racji stanu i ważną gwarancją stabilnego wzrostu gospodarczego regionu Pomorza Zachodniego. Obowiązkiem władz państwa jest pełne popieranie takich inicjatyw i znajdywanie odpowiednich środków na ich realizację.

Komisja Infrastruktury wnosi, aby Rząd Rzeczypospolitej przejął wiodącą rolę w tym przedsięwzięciu i zintensyfikował działania zmierzające do budowy tunelu pod rzeką Świną, łączącego wyspę Uznam i Wolin.