Inżynier i menedżer, były minister gospodarki morskiej w rządzie Jarosława Kaczyńskiego. Ukończył Wyższą Szkołę Morską w Gdyni, studia podyplomowe, a także szereg kursów w zakresie zarządzania i finansów. Pracował na statkach zachodnich armatorów jako oficer, a także w firmach transportowych i budowlanych. Zajmował kierownicze stanowiska w spółkach prawa handlowego. W Kancelarii Prezydenta RP był ekspertem ds. gospodarki morskiej i bezp. energetycznego. Od listopada 2011 r. w kierownictwie Prawa i Sprawiedliwości (Komitet Polityczny). W PE pracuje już drugą kadencję. Członek ważnej Komisji - Przemysłu, Badań Naukowych i Energii (ITRE). Więcej

Aktualności

9 lipca 2012 • W regionie • Polskie Radio SzczecinBrak Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego CETC-ROUTE65 nie pomoże w rozwój naszego regioniu

W kolejnych dokumentach Komisji Europejskiej nie ma zapisów o środkowo-europejskim korytarzu transportowym - alarmują politycy Prawa i Sprawiedliwości z naszego regionu. Zagraża to rozwojowi m.in. portów w Szczecinie i Świnoujściu.

- Brak zapisów o środkowo europejskim korytarzu transportowym w dokumentach unijnych utrudni rozwój regionu - mówi poseł Prawa i Sprawiedliwości Joachim Brudziński. - Ten korytarz zawsze był przedstawiany jako rzecz niezwykle ważna z punktu widzenia rozwoju naszego zespołu portów.

Politycy PiS-u zapowiadają interpelację sejmową w tej sprawie. Będą też chcieli, aby przyszłością korytarza zajął się też zachodniopomorski zespół parlamentarny. - Nikt nie wspomina o tym, że korytarz środkowo-europejski będzie funkcjonował i będzie przebiegła po wcześniej planowanych obszarach - mówi były minister gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk.

W dokumentach unijnych są zapisane dwa korytarze transportowe przez Polskę - jedyny z północy na południe kraju biegnie przez Gdańsk i Warszawę wzdłuż Wisły.