Inżynier i menedżer, były minister gospodarki morskiej w rządzie Jarosława Kaczyńskiego. Ukończył Wyższą Szkołę Morską w Gdyni, studia podyplomowe, a także szereg kursów w zakresie zarządzania i finansów. Pracował na statkach zachodnich armatorów jako oficer, a także w firmach transportowych i budowlanych. Zajmował kierownicze stanowiska w spółkach prawa handlowego. W Kancelarii Prezydenta RP był ekspertem ds. gospodarki morskiej i bezp. energetycznego. Od listopada 2011 r. w kierownictwie Prawa i Sprawiedliwości (Komitet Polityczny). W PE pracuje już drugą kadencję. Członek ważnej Komisji - Przemysłu, Badań Naukowych i Energii (ITRE). Więcej

Aktualności

25 października 2012 • Parlament Europejski • Biuro PoselskieCała prawda o paliwach okrętowych i tzw. „dyrektywie siarkowej”

Kilka zdań o tzw. „dyrektywy siarkowej”, której byłem przeciwny, a którą niestety... poparli parlamentarzyści Platformy Obywatelskiej.

Uprzejmie informuję, że głosowałem przeciwko przyjęciu sprawozdania w sprawie wniosku dotyczącego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającej dyrektywę 1999/32/WE w odniesieniu do zawartości siarki w paliwach żeglugowych(COM(2011)0439 – C7-0199/2011 – 2011/0190(COD).

Również wszyscy deputowani Prawa i Sprawiedliwości w grupie EKR głosowali przeciwko przedmiotowej dyrektywie.

Nie tylko sprzeciwiłem się tej szkodliwej dla polskich armatorów regulacji, czemu dałem wyraz w sposób formalny w trakcie glosowania, ale również na forum posiedzenia plenarnego Parlamentu Europejskiego złożyłem stosowne oświadczenie:

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-%2F%2FEP%2F%2FTEXT+CRE+20120911+ITEM-011+DOC+XML+V0%2F%2FPL&language=PL&query=INTERV&detail=2-238-000

Chciałbym również podkreślić, że sprawa szkodliwości tzw. „dyrektywy siarkowej” dla bytu oraz rozwoju polskich armatorów była znana wszystkim deputowanym z Polski.

Związek Armatorów Polskich szeroko informował o skutkach jej wejścia w życie. Wszyscy zatem byliśmy świadomi negatywnych konsekwencji dla polskiej gospodarki morskiej, jakie zaistnieją w związku z jej wejściem w życie, czyli realnej groźby upadku narodowych armatorów.

Chciałbym również wskazać, że pomimo takiego stanu rzeczy, niestety posłowie do PE z Platformy Obywatelskiej oraz Polskiego Stronnictwa Ludowego poparli dyrektywę, która będzie miała szereg negatywnych konsekwencji dla naszej żeglugi bliskiego i dalekiego zasięgu.

Przykładowo poseł Platformy Obywatelskiej Pan Jan Kozłowski, którego argumentacja jest dla mnie całkowicie nieracjonalna oraz niewytłumaczalna tak się wypowiadał:

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-%2F%2FEP%2F%2FTEXT+CRE+20120911+ITEM-011+DOC+XML+V0%2F%2FPL&language=PL&query=INTERV&detail=2-241-000

Wyniki głosowania można obejrzeć na stronie:

http://www.votewatch.eu/en/sulphur-content-of-marine-fuels-draft-legislative-resolution-vote-legislative-resolution-ordinary-le.html#/##vote-tabs-list-1


Marek Gróbarczyk
Poseł do Parlamentu Europejskiego