Inżynier i menedżer, były minister gospodarki morskiej w rządzie Jarosława Kaczyńskiego. Ukończył Wyższą Szkołę Morską w Gdyni, studia podyplomowe, a także szereg kursów w zakresie zarządzania i finansów. Pracował na statkach zachodnich armatorów jako oficer, a także w firmach transportowych i budowlanych. Zajmował kierownicze stanowiska w spółkach prawa handlowego. W Kancelarii Prezydenta RP był ekspertem ds. gospodarki morskiej i bezp. energetycznego. Od listopada 2011 r. w kierownictwie Prawa i Sprawiedliwości (Komitet Polityczny). W PE pracuje już drugą kadencję. Członek ważnej Komisji - Przemysłu, Badań Naukowych i Energii (ITRE). Więcej

Aktualności

25 października 2012 • W regionie • RIRMMarek Gróbarczyk o pogłębieniu toru wodnego Świnoujście - Szczecin

Portowcy chcą, by Ministerstwo Infrastruktury uwzględniło w strategii rozwoju gospodarki morskiej pogłębienie do 12,5 m toru wodnego Świnoujście - Szczecin.

Jak mówią jest to szansa na rozwój portu. Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, poinformował, że dokument “Strategia rozwoju gospodarki morskiej do 2020 r.”. ma zostać ukończony na przełomie listopada i grudnia bieżącego roku.

Zarząd Portów zapewnia, że zadba o to by odpowiednie zapisy umożliwiające ubieganie się o środki na pogłębienie toru były umieszczone w projekcie.

Eurodeputowany Marek Gróbarczyk – były minister gospodarki morskiej stwierdził, że premier Donald Tusk nie rozumie jak ważne jest pogłębienie toru podejściowego. Politycy Prawa i Sprawiedliwości wielokrotnie apelowali do premiera o podjęcie konkretnych działań.

- Obecna sytuacja pokazuje ogromną niewiedzę. Być może jest to celowe działanie na szkodę zachodniopomorskiego. Wiemy co zrobił ze stocznią, z Nord Streamem, dopuszczając do jego budowy i ograniczając możliwość rozwoju portu. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć jakie zapisy znajdą się w dokumencie, który przygotowuje Donald Tusk. Wiemy na pewno, że każdy zapis, który czyni Donald Tusk jest tylko pustą obietnicą- mówi Marek Gróbarczyk.

W 2011 r. łączne przeładunki obu portów wyniosły ponad 21 mln ton.