Inżynier i menedżer, były minister gospodarki morskiej w rządzie Jarosława Kaczyńskiego. Ukończył Wyższą Szkołę Morską w Gdyni, studia podyplomowe, a także szereg kursów w zakresie zarządzania i finansów. Pracował na statkach zachodnich armatorów jako oficer, a także w firmach transportowych i budowlanych. Zajmował kierownicze stanowiska w spółkach prawa handlowego. W Kancelarii Prezydenta RP był ekspertem ds. gospodarki morskiej i bezp. energetycznego. Od listopada 2011 r. w kierownictwie Prawa i Sprawiedliwości (Komitet Polityczny). W PE pracuje już drugą kadencję. Członek ważnej Komisji - Przemysłu, Badań Naukowych i Energii (ITRE). Więcej

Aktualności

22 września 2011 • W regionie • Polskie Radio SzczecinMarek Gróbarczyk: to marginalizacja portów w Szczecinie i Świnoujściu

Politycy Prawa i Sprawiedliwości pokazali dziś mapę korytarzy transportowych, które omijają porty w Szczecinie i Świnoujściu, kończą się natomiast w portach niemieckich.

Mapa została przygotowana na otwarcie terminalu kontenerowego w Kutnie 30 września. Towary z Kutna mają trafiać koleją do portów niemieckich oraz Trójmiasta. Szczecin i Świnoujście są pominięte. Prezes Prawa i Sprawiedliwości w Szczecinie Leszek Dobrzyński uważa, że to kolejny przykład marginalizacji naszego regionu.

Poseł Joachim Brudziński powiedział, że ma pretensje, iż inwestycje marginalizujące znaczenie portów w Szczecinie i Świnoujściu są finansowane z dotacji unijnych. - Rzeczą oczywistą jest, że firmy podejmują inwestycje w oparciu o biznesplan, własny interes i o to nie możemy mieć pretensji. Natomiast mamy pretensję o to, że ta inwestycja będzie cieszyła się wsparciem w ramach współfinansowania projektów infrastrukturalnych - tłumaczy Brudziński.

Był Minister Gospodarki Morskiej Marek Gróbarczyk stwierdził, że takie inwestycje powinno nadzorować Ministerstwo Gospodarki Morskiej, teraz zostało ono zlikwidowane. - Na tej mapie powinien pojawić się zespół Portów Szczecin - Świnoujście. To jest zrozumiałe, ale któż o to ma dbać? - pyta Gróbarczyk.

Kazimierz Drzazga z Prawa i Sprawiedliwości mówił wręcz o zdradzie stanu. - Czy ktoś jest w stanie wskazać chociaż jedną inwestycję na terenie Niemiec, która będzie służyła stricte gospodarce polskiej? - pyta Drzazga.

Terminal w Kutnie wybudowała spółka PCC.